mobiel abonnement

Kies je voor een mobiel abonnement met telefoon of voor een Sim Only abonnement?

Wat is voor jou de beste optie? Een mobiel abonnement met nieuwe telefoon afsluiten of kiezen voor een Sim Only abonnement? Allereerst is het van belang om heel goed bij jezelf na te gaan welke optie voor jouw persoonlijke situatie op dit moment het beste is. Kennis over wat die twee inhouden is dus heel erg belangrijk. Daarom lees je in dit artikel onder andere een aantal belangrijke verschillen tussen de twee opties, zodat de uiteindelijke keuze hopelijk een stuk gemakkelijker te maken is.

Het belangrijkste verschil

Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat je bij een mobiel abonnement met nieuwe telefoon, naast je belminuten en data ook een nieuwe telefoon aanschaft, die je in principe maandelijks aflost. Kies je voor een Sim Only abonnement, dan gaat het puur en alleen om het abonnement zelf. Je schaft dan alleen een abonnement met belminuten en data aan, zonder nieuwe telefoon. Je kunt de simkaart waarop dit Sim Only abonnement staat daarnaast ook in een telefoon naar keuze doen.

Waarom een mobiel abonnement met telefoon?

Waarom zou een mobiel abonnement met telefoon voor jou de beste optie zijn? Allereerst natuurlijk wanneer je graag een nieuwe telefoon aan wil schaffen. Het maandelijkse bedrag dat je betaalt voor dit abonnement is opgebouwd uit abonnements- en telefoonkosten. Je lost de kosten van je nieuwe telefoon door middel van een maandelijks bedrag af. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je smartphone of mobiele telefoon in één keer af te betalen.

Vind jij het daarnaast belangrijk om zo snel mogelijk gebruik te kunnen maken van de nieuwste smartphone modellen, dan is een mobiel abonnement met telefoon eveneens de beste optie voor jou. Je kunt dan namelijk voor een relatief laag maandelijks bedrag al beschikken over een gloednieuw toestel. 

Tot slot bieden providers vaak leuke acties en/of kortingen aan bij het afsluiten van een mobiel abonnement met telefoon en dit kan je uiteindelijk heel erg schelen in de portemonnee. 

Waarom een Sim Only abonnement?

Het hoeft echter helemaal niet zo te zijn dat je telefoon aan het einde van je contract kapot is. Misschien kan je telefoon nog wel een half jaar of zelfs een jaar mee. In dat geval kun je beter voor een Sim Only abonnement kiezen. Op het moment dat je een nieuw toestel nodig hebt kun je die altijd nog later los aanschaffen, bijvoorbeeld in de vorm van een refurbished toestel. Dit scheelt een hoop geld, en toch ben je in het bezit van een relatief nieuw toestel. 

Een ander groot voordeel van een Sim Only abonnement is dat het maandbedrag van het abonnement natuurlijk een stuk lager ligt, je betaalt ten slotte alleen voor je gebruikskosten en niet voor een gloednieuwe telefoon.

Daarnaast is er geen BKR-registratie verbonden aan een Sim Only abonnement. Dit is wel het geval wanneer je kiest voor een abonnement met nieuwe telefoon. Je sluit dan namelijk als het ware een persoonlijke lening af voor de nieuwe telefoon, die je maandelijks aflost. Een dergelijke registratie zou invloed kunnen hebben wanneer je een nieuwe lening af wil sluiten, bijvoorbeeld voor het kopen van een nieuwe woning of een verbouwing van je huidige woning.

Kijk niet alleen naar het hier en nu, maar ook naar de toekomst

We hopen dat we jou een beetje hebben kunnen helpen bij het maken van een keuze tussen de twee verschillende opties. Nog een laatste belangrijke tip die wij je graag nog even mee willen geven: kijk niet alleen naar je huidige situatie, maar ook naar de toekomst. Je kunt nu een abonnement afsluiten voor twee jaar, maar misschien ziet jouw persoonlijke situatie er over een jaar wel heel anders uit. Vind je het dan wel ineens belangrijk om een gloednieuwe smartphone te hebben, of is het dan ineens nodig om een onverwachte lening af te sluiten. 

Wij wensen je in ieder geval heel veel succes met maken van jouw uiteindelijke keuze!