Lifestyle NWS Business Lady: Hella Huizinga

Voor de rubriek Lifestyle NWS Business Lady interviewen wij een aantal inspirerende jonge, talentvolle en sophisticated Nederlandse business ladies over hun weg naar succes. Een paar weken terug was het de beurt aan Kim Brouns. Deze week spraken wij met Hella Huizinga!

‘Het woord ‘opgeven’ komt niet voor in mijn vocabulaire’

‘Als ouders al willen betalen voor een hamburgertje bakken bij de Mac dan willen ze vast ook wel wat investeren in een feestje dat net iets specialer is.’ Toen My Greatest Party founder Hella Huizinga (32) jaren terug als bijbaantje kinderfeestjes bij de McDonalds organiseerde, merkte ze dat het aanbod voor bijzondere kinderpartijtjes behoorlijk mager was. Ze besloot het heft in eigen handen te nemen en startte in 2008 met haar kids party service MGP. Hella’s onuitputtelijke drive en de snelle groei van haar bedrijf bleven niet onopgemerkt. Eind 2009 werd Hella verkozen tot de meest stijlvolle onderneemster van het jaar en eind 2012 won ze de VIVA400 business award. Haar weg naar succes?

Carrièremogelijkheden

‘Ik heb kinderen altijd leuk gevonden en kan ook goed met ze overweg. Daarom besloot ik na de middelbare school de opleiding SPW Kinderopvang en daaropvolgend de Pabo te doen. Maar in het derde jaar van de Pabo begon het te knagen. Ik vond het hartstikke leuk om voor de klas te staan maar om dat nou de rest van mijn leven te doen? Een baan in het onderwijs biedt je een hoop zekerheid, maar nauwelijks carrièremogelijkheden. En dat vooruitzicht is niet zo aantrekkelijk voor iemand die van kinds af aan al ondernemend is geweest…’

Ondernemersdrift

‘Als klein meisje kocht ik bij de Turkse winkel een gigantische zak zonnebloempitjes die ik vervolgens over kleine zakjes verdeelde en weer doorverkocht. Daar hield ik dan een mooie winst aan over. Of ik klom een pruimenboom in en ging vervolgens met de oogst langs de deuren. Mensen die er net als ik ondernemersdrift hebben en ernaar streven om carrière te maken, zitten in het onderwijs helaas niet op de juiste plek.’

Models at Work

Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan, het roer moest om. ‘Tijdens mijn studie had ik een bijbaantje bij hostingbureau Models at Work alwaar ik als gastvrouw op allerlei leuke evenementen werd ingezet. Zelf events organiseren, dat leek me ook wel wat. Ik dacht in die tijd ook vaak terug aan mijn jeugdbaantje bij McDonalds waar ik kinderfeestjes organiseerde. Als ouders al willen betalen voor een hamburgertje bakken bij de Mac dan willen ze vast ook wel wat investeren in een feestje dat net iets specialer is… Maar alternatieven waren er toen nog nauwelijks. In 2008 besloot ik met My Greatest Party in dat gat te duiken.’

Marie Antoinette

Bij de ABN Amro sloot ze een studentenlening af en vertrok ze naar Bangkok. ‘Als ik mijn feestjes exclusief wilde houden, kon ik natuurlijk niet aan komen met verkleedkleren van de Bart Smit. In Bangkok vind je ontelbaar veel ateliers die prachtige kleding kunnen maken. Samen met een tolk stapte ik bij een van die shops naar binnen en bestelde ik dertig kinderkostuums in de stijl van het achttiende-eeuwse mode-icoon Marie Antoinette. De Marie Antoinette high tea party werd het eerste exclusieve prinsessenfeestje dat ik met My Greatest Party aanbood.’

Visitekaartje

‘Eenmaal thuis had ik alleen die jurkjes nog en het geld was alweer op. Now what?’ Via haar netwerk bij Models at Work wist ze een visagist en fotograaf te regelen die gratis voor haar aan de slag wilden. Vervolgens stapte ze op straat op moeders met kinderen af om te vragen of hun kroost misschien wilde meewerken aan een fotoshoot. ‘Tijdens die shoot hebben we samen met die kids een gezellige Marie Antoinette high tea gehouden. En dat leverde me prachtig beeld op voor op mijn website, in de opstartfase een belangrijk visitekaartje voor je bedrijf. Nu die klanten nog!’

Miljonairs Fair

Door het exclusieve karakter van haar kinderfeestjes, besloot Hella zich in eerste instantie te richten op klanten uit het hogere segment. ‘Ik stuurde een mail naar de Miljonairs Fair (red. Inmiddels Masters of Luxury): “Als u mij een plekje geeft op de beurs, maak ik van mijn stand een professionele oppasservice voor alle kinderen die meekomen naar het evenement. Zo kunnen de ouders ongestoord rondkijken.” Het idee werd in eerste instantie afgeketst. Maar toen er vlak voor aanvang toch nog een plekje vrij was, mocht ik tegen een vergoeding alsnog op de Fair staan. Mijn stand kleedde ik vervolgens aan met gordijnen van de Xenos en ik huurde diverse toffe meubels zoals barokstoeltjes voor kinderen. Tsja, als je weinig geld hebt, moet je inventief zijn.’

Media-aandacht

‘Zo’n oppasservice had de Miljonairs Fair nog niet eerder gehad. Daardoor wist de media de My Greatest Party stand al snel te vinden en kreeg ik ontzettend veel aandacht. Bij ons in de PC, Jeugdjournaal, Hoe word ik rijk, Editie NL, Modemeisjes met een Missie, Volkskrant, Parool, MTV, het ging echt helemaal los! Na de Miljonairs Fair en alle media-aandacht eromheen kwamen de eerste klanten zich al snel melden.’

Van Amsterdam Zuid-Oost tot het Gooi

In dat eerste jaar organiseerde Hella twintig kinderfeesten, in het tweede jaar waren dat er al tachtig. En intussen rondde ze ook nog even de Pabo af. ‘Inmiddels zitten we op een paar honderd kinderfeestjes per jaar. Dat zullen dan wel van die patserige ouders zijn die voor zo’n exclusief partijtje kiezen, hoor ik regelmatig. Onzin. De prijs van onze diensten begint vanaf 395 euro, je kunt het vervolgens zo gek maken als je zelf wilt. Ons klantenbestand varieert van Surinaamse families uit Amsterdam Zuid-Oost tot multimiljonairs uit het Gooi. En de opdrachten variëren van kinderentertainment op de bruiloften van bn’ers als Xander de Buisonjé en Peter van der Vorst tot aan het hosten van het kinderprogramma tijdens de Nationale Herdenking van de ramp met de MH17 in de Rai.’

Teamwork

‘Ik werk zeven dagen in de week en werkelijk elke dag is anders. Ter ondersteuning heb ik twee vaste krachten en vijf stagiaires in dienst. Daarnaast maak ik gebruik van een professionele nanny service en werk ik met een vaste poule van freelancers, de besten op het gebied van kinderentertainment. Voor ons laatste succesnummer, de Frozen feestjes, hebben we zelfs een aantal superstrenge auditierondes gehouden. Als kinderen een van onze Elsa’s of Anna’s op hun partijtje uitnodigen, kun je natuurlijk niet aankomen met een uitgezakte vijftigplusser die geen toon kan houden.’

24/7

Een gemiddelde werkdag heeft Hella niet maar je hoeft maar één blik op haar social media te werpen om te zien dat deze business lady het kneiterdruk heeft:

“Vandaag hebben wij 80 cadeaus ingekocht en ingepakt voor een bedrijfsfeest van een multinational. Vervolgens in de avond het kinderentertainment voor de kids verzorgd en tussendoor ook nog ons event voor morgen opgebouwd. Nu net thuis smile-emoticon Lekker slapen, want morgen wachten er 150 Nutricia baby’s op ons!”

“Lekker druk weekend voor de boeg! Morgen een My Princess Party, een kidsclub op het strand en een kidsclub op een huwelijk in Artis. Zondag de Barbie fandag op Slot Zeist, waar 23 nanny’s al het kinderentertainment verzorgen. We will rock it!”

Gunfactor

Hella: ‘My Greatest Party mag nu dan misschien een succes zijn, die eerste jaren waren behoorlijk pittig. Een bedrijf beginnen zonder starterkapitaal, dat is zeker niet makkelijk. Er zijn weken geweest waarin ik nog net een brood kon kopen. In die opstartfase kreeg ik van mijn familie dan ook regelmatig het advies om ermee te stoppen en voor de klas te gaan staan, dan had ik tenminste financiële zekerheid. Maar gelukkig komt het woord “opgeven” niet voor in mijn vocabulaire. Anders was ik waarschijnlijk toch voor die veilige optie gegaan in plaats van mijn dromen na te jagen. Ondanks tegenslagen bleef ik gepassioneerd over mijn concept en daardoor waren er gelukkig ook een hoop mensen die het leuk vonden om mij te helpen die droom te verwezenlijken. Ik heb gemerkt dat echte passie gunfactor verhogend is. Zonder die gunfactor van dat fantastische netwerk had ik niet gestaan waar ik nu sta.’

Out of the box

‘My Greatest Party was nog maar het begin. Als je als ondernemer echt wilt groeien moet je out of the box blijven denken en ook weer op zoek gaan naar nieuwe avonturen. Ik merkte bijvoorbeeld al snel dat er rond de feestdagen en in de zomervakantie nauwelijks vraag was naar mijn kinderpartijtjes. Dat heb ik toen opgelost door me met mijn Kidsclubs ook te richten op huwelijken en bedrijfsfeestjes tijdens Kerst en Sinterklaas.’

Beautygloss Party

Anno 2015 doet deze slimme zakenvrouw nog veel meer dan alleen het organiseren van exclusieve kinderfeestjes. Ze bedenkt marketingacties voor topmerken als Mattel, verzorgt de Beautygloss Parties (6000 bezoekers) van Mascha Feoktistova en initieert grote evenementen voor social influencers; nationale grootheden op Youtube, Instagram en Pinterest. Binnenkort komt daar nog een tak bij: het organiseren van evenementen voor volwassenen.

Vecht voor je dromen!

‘Van mijn ondernemingsavontuur heb ik geleerd dat je je niet van de wijs moet laten brengen door de mensen om je heen. Dat oude vertrouwde baantje is misschien veilig, maar word je daar echt gelukkig van? Als jij maar hard genoeg vecht voor je dromen en niet meteen opgeeft als het zwaar wordt, kun je alles bereiken wat je wilt!’

Hella-huizinga

 

Tekst: Sophie Verschoor
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!