Toyota C-HR Hybrid Adventure

Toen Toyota 2 jaar geleden de Toyota C-HR (Coupé High Rider) lanceerde waren de verwachtingen hooggespannen; deze auto was totaal anders dan alle andere Toyota’s, zou het model wel aanslaan? Anno 2018 kunnen we stellen dat de Toyota C-HR een groot succes is geworden. En dat niet alleen door z’n opvallend stoere uiterlijk, maar ook door z’n uitstekende rij-eigenschappen.

Vanaf het begin trekt de auto veel trouwe Toyota rijders, maar ook die van andere automerken. Op dit moment is die verhouding ongeveer 50/50. In 2016 kwam de C-HR op de markt met uitsluitend benzinemotoren, sinds de intro van de hybride uitvoeringen kiest momenteel 75 procent van de kopers een Hybrid uitvoering. Toyota heeft nu een aantrekkelijk aanbod met de Toyota C-HR Hybrid Adventure. Deze uitvoering heeft een 1.8 liter benzinemotor gecombineerd met een elektromotor, inclusief accupakket. En wij hebben dit model een week mogen testen!

Uiterlijk

Voor Toyota begrippen is de Toyota C-HR een extreem vormgegeven crossover met z’n hoge coupévorm, scherpe lijnenspel, grote wielkasten en flinke dakspoiler. Het uiterlijk van de auto is een grote aandachttrekker. Zeker in bepaalde kleurencombinaties is de C-HR een beauty om te zien. Onze favoriet is de Pearl White uitvoering met een zwart dak. Wij reden een weekje zelf in een C-HR Hybrid met die kleurencombinatie en merkten dat veel mensen de C-HR in deze outfit mooi vinden.

De gelimiteerde Toyota C-HR Adventure heeft matzwarte 18” lichtmetalen velgen, scuff plates (beschermplaten) voor en achter,  treeplanken met chroom accenten, Two-Tone kleurstelling.

Van binnen

Het uitbundige uiterlijk zet zich door in het interieur. Mooie materialen gecombineerd met een perfecte afwerking en aantrekkelijk design zorgen voor een luxueuze sfeer. De Toyota C-HR Hybrid Adventure heeft met leer (donkergrijs met lichtgrijze accenten) beklede stoelen, een JBL-premium audiosysteem met 9 speakers, het Toyota Touch® 2 Go Plus navigatiesysteem (inclusief 3 jaar gratis kaartupdates) , actieve veiligheidssystemen en SIPA parkeer assistent inclusief parkeersensoren voor en achter.

Hybride aandrijflijn

Het mooie aan de hybride aandrijflijn is dat je geen oplaadkabel en stopcontact nodig hebt; de accu’s van de elektromotor laden zichzelf op. De Toyota C-HR Hybrid Adventure heeft twee motoren: een 1.8 liter benzinemotor en een elektromotor. Deze motoren werken samen om extra kracht te generen op het moment dat dat nodig is. Ga je de snelweg op dan zorgen beide motoren voor zoveel mogelijk vermogen. Ga je langzamer rijden of afremmen, dan vangt het systeem de kinetische energie op die ontstaat en laadt daarmee de accu op. Sta je stil dan worden beide motoren automatisch uitgeschakeld, zodat er geen energie verspild wordt. Als je naar de elektrische EV-modus overschakelt en voorzichtig met het gaspedaal omgaat, verbruik je zelfs geen druppel als je tot 110 km/h rijdt. Het gemiddelde brandstofverbruik van de C-HR Hybrid Adventure is 3,8 liter per 100 km. Da’s mooi voor het milieu en je portemonnee. De aandrijflijn is gekoppeld aan een CVT automaat, een traploze automatische versnellingsbak, ooit nog bedacht door meneer van Doorne van DAF. De wegligging van de C-HR is fantastisch en voelt in alle situaties betrouwbaar aan.  De vering is niet te hard, niet te zacht, sportief en toch comfortabel genoeg.  

Adventure Challenge

Toyota heeft tot 31 augustus 2018 een mooie actie met de Toyota C-HR Hybrid; maak een kennismakingsrit met een avontuurlijk tintje op een speciale route én maak dan kans op een roadtrip ter waarde van € 10.000 naar keuze in Canada, Australië of IJsland. Deelname is simpel, laat je gegevens achter op de website www.toyota.nl en go for it.

De Toyota C-HR Hybrid Adventure is er vanaf € 35.695,-.

     

Meer autonieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS autorubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!