Nieuw! Porsche Panamera GTS en GTS Sport Turismo

Het gaat lekker met de verkopen van Porsche, in 2018 t/m september + 9% in Europa en + 4% in de belangrijkste automarkt, China. In totaal 196.562 stuks werden er afgerekend. Om de verkopen nog een extra stimulans te geven voegt Porsche twee sportieve GTS modellen toe aan z’n Panamera lijn. De GTS is te herkennen aan de zwarte contrastkleur. De zijruitlijsten, luchtinlaten aan de zijkant en de eindpijpen van het sportuitlaatssysteem zijn in zwart hoogglans uitgevoerd. Het onderste gedeelte van de GTS is matzwart uitgevoerd evenals de 20-inch wielen. Qua prestaties (en prijzen) kun je de auto met z’n  460 pk sterke 4.0 liter V8 bi-turbomotor inschalen tussen de Panamera 4S en de Panamera Turbo. Sprinten van 0 naar 100 km/h gaat in 4,1 seconden en de topsnelheid van de Panamera GTS bedraagt 292 km/h (GTS Sport Turismo: 289 km/h). Een Sport Chrono Pakket, sportuitlaatsysteem en Porsche Traction Management-vierwielaandrijving (PTM) zijn standaard.

Panamera

In 2009 kwam de eerste Porsche Panamera op de weg. Vanaf het begin was de 4-zits/4-deurs sportcoupé een groot commercieel succes door de combinatie van sportwagen en gezinsauto. In 2016 werd de 2e generatie Panamera geïntroduceerd en in 2017 de Panamera Sport Turismo, met een alternatief design. 

Uiterlijk van de GTS 

Niet alleen de zwarte kleuraccenten zijn typerend voor de Panamera GTS, ook het standaard Sport Design Pakket is afwijkend. Bij de Panamera GTS is een adaptieve spoiler gemonteerd die zich na het uitschuiven in twee delen splitst en daardoor breder wordt en dat zorgt weer voor een verlaging van de opwaartse krachten bij de achteras. Op de Panamera GTS Sport Turismo is een adaptieve dakspoiler standaard. Het onderstel met adaptieve luchtvering is 10 mm verlaagd. 

Het interieur

Binnenin is volop zwartkleurig alcantara en aluminium te zien. Het alcantara zit ook op het stuurwiel en de hemelbekleding. Je moet er van houden, in ieder geval zorgt het wel voor een racy-sfeertje. In de sportstoelen is het rode GTS logo verwerkt en nieuw voor het Panamera-gamma is (tegen meerprijs) de montage van een bijzondere head-up display. Deze projecteert alle relevante informatie in hoge resolutie en in full colour in het gezichtsveld van de bestuurder. De weergave kun je zelf in hoogte, helderheid en rotatiehoek instellen. Uiteraard zijn de nieuwste rijassistentie -en infotainmentsystemen aan boord.

Motor

In de Panamera GTS en de Panamera GTS Sport Turismo  ligt de uit de Panamera Turbo-versies bekende 4.0-liter biturbo-V8 motor, nu met 460 pk. Schakelen gebeurt met een nog sportiever afgestelde achttraps PDK-automaat met superkorte schakeltijden. Voor een directere motorrespons is de motorregeling gemodificeerd. In de SPORT PLUS modus zorgt het sportuitlaatsysteem voor een typische racesportsound. 

Prijzen

De Panamera GTS heeft een vanafprijs van € 189.500 en Panamera GTS Sport Turismo gaat vanaf € 195.600 jouw kant op rollen. Is dit je ideale gezinsauto of niet?! Beide varianten zijn per direct te bestellen en rijden kan vanaf komende december.

Meer autonieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS autorubriek!
Follow Lifestyle NWS on Twitter, Facebook, Instagram and Pinterest for your daily lifestyle news!